TRÅKIGT OCH BILDLÖST, FÖRLÅT!

Hejsan!

Julkänslan har då absolut försvunnit med åren, förut fick tiden så sakta i December, man kunde inte vänta och var helt pirrig i kroppen. Dagen innan julafton så skulle man gå och lägga sig så tidigt man kunde för man ville att det skulle bli jul så fort som möjligt. Och när julen var här så sprang man runt och var överlycklig, det gick så länge innan man for iväg till farmor eller någon annan och se på Kalle Anka, då kom pirret i magen. När Kalle Anka var slut, för då var det inte länge tills jultomten skulle komma. Man tänkte vara en stor flicka och inte vara rädd, nervös eller någonting. Men det sket ju alltid sig, man tog tag i filten och hjärtat bultade och i magen var det 10000000000 fjärilar, man bet tag i filten och vägrade släppa och fick damputbrott på pappa som alltid skulle dra bort filten. Men sen när man kramat tomten och allt så släpptes allt. Det kliade i fingrarna för man ville slita upp alla klappar. Jag vet inte med er men jag har inte den härliga känslan längre, det suger totalt. Det känns verkligen inte som att det är jul på fredag. Det är sjukt vad tiden gått fort. Jag lyssnar på julmusik och gör att för att försöka få julkänslan och pirret i magen, men det går inte. Hur mycket sanning gör ont så är det full sanning, jag har blivit för gammal för sånt här. Jag vill ha en tomte på julafton men vi är oftast bara mamma och pappa, farmor Rolf och min faster och kusiner. Och alla är vuxna så det är inte lika roligt, men julen är ändå så mysig och roligt. Jag längtar till julafton ändå, jag antar att julkänslan kommer när man sitter i farmors varma soffa och med fina kläder på sig och dricker glögg med mandel och russin även fast det är så sjukt äckligt på julafton. När man ser på Kalle Anka, så var det förra året iallafall. Hoppas bara så detta år också!

Nåja, skolan idag var väldigt mysig. Vi såg på film och sedan gick vi ner till aulan och såg när lärarna sjöng. Oj så roligt det var! Sedan fick vi våra betyg, gud så nervös jag var innan jag öppnade. Sex VG:n, jag är grymt nöjd eftersom det är dom första betygen så. Pappa hade lovat 250 kronor för VG:n och nu helt plötsligt får jag ingenting alls. Jaja, that's life. Sedan tog jag, Marcus, Fanny, Josse, Elvria och Jens bussen till stan och tog med mat från Daggan och gick hem till mig och åt. Sedan har vi bara varit är och ja, man gör inte så mycket hos mig, det är så tråkigt. Men det var roligt ändå, som ett litet hejdå över jul. Men jag hoppas verkligen att vi ses igen innan nyår! Nyår.. åh. Nu började jag längta dit, det dåliga med det är att jag måste vara hemma med mamma och pappa. För man kan inte göra något speciellt för Josefins pappa fyller år.. Men det är rätt skönt att vara hemma och sticka ut huvudet genom fönstret och fota fyverkerierna och kolla på alla som står därnere och fryser häckarna av sig. Årets tradition eller? Haha. Jag har även hunnit med att städa lägenheten och mitt rum, varit ut med hundarna, tvättat, tömma diskmaskinen och gjort mat till mamma. Nu är hon äntligen hemma igen, skönt. Nu sitter jag här och försöker att få fram julstämningen med det går trögt. Ska nog tända ett ljus och imorgon ska jag nog gå på stan en snabbis. Behöver inskaffa lite smink och en och annan julklapp. Ska höra med Josse om hon vill ta en fika på opalen och gå på stan. Jag vill se hur hon klippt sig ju! Spännande. Jag funderar starkt på att klippa av håret en bra bit, men jag har sparat sedan 5:an ungefär så det känns som man kastar iväg två meter hår.. Men jag vet inte om det är värt det, jag tror det för det växer ju självklart ut sedan. Men jag vill verkligen ha förändring, jag har så långt tjock och äckligt hår. Det är sååå jobbigt, men jag tror att jag skulle passa i kort hår. Jessica och Emmy vill ju så mycket att jag ska klippa av det. Emmy är ju frissa så jag litar nog på henne, dom säger att jag skulle se äldre ut. Hmm, ja nu har jag sagt att jag ska klippa mig så länge så jag ska fasiken ta och göra det tror jag! Efter jul hade varit perfekt, vi får avvakta och se hur jag gör.

Ja, ni som nu har läst att det hära säger jag ju grattis, ni har nyss förlorat värdefull tid till att läsa allt skit jag skriver som är noll intressant. Haha, jag säger att jag aldrig har något att skriva och ändå far fingrarna som racerbilar på tagenterna och jag kan inte sluta skriva. Jag ska skirva på min novell känner jag, det är rätt så bra just nu för jag är full med ideér och jag kan inte sluta skriva som sagt. Det har nog spelats två låtar på denna tid jag har skrivit detta. Oj, så sjuk jag är... Förstår inte hur jag kan älska att skriva när alla andra hatar det. Men jag är ju som jag är för jag blev inte som jag skulle. Jaja, nu har jag tröttnat ut er nog. Haha så skriver jag alltid och att jag ska sluta skriva för ni blir galna haha. Men så skriver jag tre stycken och sen slutar jag. Haha, jadu. Fråga mig inte vad det är för fel på mig. Jag bara skirver och skriver, haha nu skirver jag om det jag skriver. Hm, jag är inte frisk, hahhaha.. Ojoj, Ingen när ju ha läst enda ner hit.. så jag vet inte varför jag skriver. Jag har bestämt vad jag ska ha på jul om ni ville veta. Jag har nyss tänt ljus och nu ska jag skriva på novellen och lyssna på musik. Nu ska jag allvarligt sluta skriva, vi får höras. Puss på er! God jul om vi inte hörs innan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0