mom don't leave, i'll do anything to keep u.

28/4, mammas begravning.
Så underbart fint det var.
Allt gick bra tills vi satte oss ner där längst fram, pappa längst ut, Jessica, jag och Andreas och resten bakom oss. Allt kändes bra, jag kunde andas. Tog djupa långa andetag för att inte ramla ihop. Jag skakade som en jordbävning, vet inte varför. Jag var rädd, nervös, orolig. Jag kunde inte sluta skaka. Inte syster heller. 
Jessica började gråta, då ramlade tårarna nerför min kind. Prästen pratade, och bad. Jag sa tyst, Amen.
Mammas låt började, den hon alltid sjöng på. Blott en dag. Då la jag ner psalmboken för det gick inte. Jag satt och såg på kistan, var det verkligen min mamma som låg där i. Min mamma? Låg hon där, död?
Vi gick fram och la rosorna, jag och jessica la två var, rosa rosor, efter rosa bandet tema.
Jag sa ingenting då.

Allt ledde till sitt slut och jag hade just slutat gråta, då kom jag på. Låten mamma ville ha.
Då började den spela. Moving on med Sarah Dawn Finer.
Herrejesus, då fick det bära eller brista. 
Sjöng med på dom ord som var dom som mamma ville att vi skulle göra, jag satt och mimade med. Prästen kollade på mig och log lite smått, jag log tillbaka.. sen gick vi. 
Jag gick sist av oss fyra, då sa jag när jag gick förbi kistan. Det jag ville säga, som en vanlig dag när jag gick till skolan. Vi ses sen, hejdå mamma. ÄD.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0