möblera om?

Är grymt sugen på att göra om i mitt rum, det värsta med att göra det är ju att vi bor i lägenhet.. Är så sjuukt less på lägenhet nu.. har bott i 2 år? 3 år? Ingen aning, alldelens för länge iaf.. Jag saknar huset i trångfors, friheten på sommaren, friheten överhuvudtaget, att kunna gå ut och fota utan att det ska vara mitt i stan som det är nuu, det blir inte bra och fina bilder så eftersom alla fina blommor och blad är förstörda av avgaser och sådant. Är riktigt less nu vid detta lag. Friheten på sommaren, gå tillbaka till gamla livet i Trånkan. När man vaknade av att mamma väckte mig vid 10 på sommarloven så tog man på sig ett par luftiga härliga shorts och en tröja och självklart bikinin, så åt man en god frukost och tog med sig det ut på balkongen där mamma låg och solade på en brun soldyna och var livrädd för alla getingar och bromsar som flög omkring, man satt och åt i hammocken och njöt i skuggan och såg hur mamma stektes av solen. Sen tog så hörde man fotsteg på gruset av min bästavän Sofia, vi tog av oss till bikini och kastade oss ner i min pool och låg där hela dagarna ut. Hoppade studsmatta, sprang på gården, sprang i blommkullen, gungade, pratade. Helt underbart. Sedan mot kvällen så åt hon oftast hos mig och sedan blev det kväll och lite skymmning och hon brukade ofta ringa till sin mamma och frågade om hon fick sova här och det fick hon alltid. Då brukade vi gå hem till henne och hämta saker, hälsa på hennes vovvisar och sedan gick vi tillbaka. Sedan så brukade vi bygga kojor och sånt på altanen och tälta på studsmattan och bada på kvällarna och när det regnade, då frös vi så mycket att vi duschade upp allt varmvatten och fick för oss att städa toaletten och åkte på rumpan på hela badrums golvet. Dom soliga dagarna man spelade googos och kelade med min lilla kanin Stampe eller Ville..? Och stod och sprutade med vattenslangen över gatan och vinkade åt bilar som for förbi.

Det var underbara tider det, spenderade himla mycket tid med Sofia sommrarna i Trångfors. 
Nu har man inte den friheten att kunna gå ut och sola på gräsmattan.. jag har ungefär 16 fönster som ser rätt in i mitt rum och typ 30 fönster som ser en ute på innergården.. det går inte att leva i lägenhet. Jag hatar det. Man kan inte göra vad man vill i rummet, om man vill tapetsera om så måste det vara en vit tapet.. kul. Jag vill ha newyork fondvägg och resten vitt.. Och jag vet precis hur rummet ska se ut då.. ska fråga pappa om det finns möjlighet att få tapetsera om. Är så less på denna vita fettfläckiga och håliga tapet.. mitt rum är så fult, jag hatar det. Jag hatar lägenheten, så sjukt less på den!! Så stor och ful.. hatar den!
Jag tror ni har hört nog nu men våran lägenhet är verkligen ful.. förlåt mamma.. men. 
Jag vill ha vita väggar också och inte med några silverdetaljer som jag har nu, jag vill kunna stå och fota outfits bilder och sånt mot väggen.. nu är det typ. Guuud vad jag hatar det. Färgen, möblerna.. min säng.. och byrån, spegeln det är det enda som får vara kvar.. hatar allt annat. Så mycket, så fult.

Nåja, nu har jag klagat nog men jag ville bara skriva lite.. det blev rätt mycket men håll ut. Jag ska försöka att inte komma med flera sånna här tråkiga inlägg. Istället kan jag bjuda på lite bilder från Trångfors.. Så typiskt av mig att jag aldrig fotade mitt gamla rum, jag älskade mitt rum.. åh. Jag saknar verkligen trånkan, mitt lilla söta hus.. allt fanns där, namn och saker vi ristade in i garderoben och på listerna.. i trappen och i mitt gamla rum i källaren, i tvättstugan ,åååh tvättstugan jag älskade golvet där. Och allt, värmepumpen och allt. Så gulligt och, fint. Alla 16 katter växte upp där, pepsi och morris. Verkligen bedrövligt att lämna allt sånt bakom sig, så konstigt att se någon annan bo i VÅRT hus.. känns inte bra. Det är ju mitt rum... våran toa.. vårat kök, vårat hus :(
Jag hittade inga bilder på huset men en söt bild på Fanny i fyran!

Och en söt bild på mig och Sosso, riktig charm!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Men gud så söt bild du letat fram på mig elin...

Du får gärna länka till min blogg om du vill! Puss på dig gumman!

2011-02-09 @ 10:40:57
URL: http://ffannyjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0