efter att ha

... haft iphonen i ett halv år ungefär så funderar jag på att sälja den.
Jag klarar inte av att inte ha någon månadspeng, eftersom jag vill ha dyrare och dyrare och mer och mer saker när jag blir äldre kommer jag ju inte få det av mamma och pappa. Så jag vill ha en inkomst själv. Har frågat pappa om jag får mitt barnbidrag och han är positiv om det, men inte mamma. Apperantly är det för mycket pengar. Ser inte varför det är det?
- Jag får stå för kostnaden av kläder, godis, läsk, nöjen.
- Jag får en egen inkomst och lär mig hantera mina pengar.
- Lär mig spara.
- Lär mig hur det känns att inte ha någon att luta sig mot, för snart är det så.

Mamma sa i nian, kanske.
Samma sak med månadspengen när jag ville ha det. NEJ NEJ NEJ. Efter månaders och månaders tjat så fick jag tillslut 300 KR i månadspeng. Om jag nu får mitt barnbidrag så kommer det inte bli förrän sommaren 2012. Och då kommer det bara bli typ halva barnbidraget. Efter jag köpte iphonen i slutet av Juni så fick jag stå för kostnaden själv av den, där med HELA min månadspeng. Då slutade jag få 300 kronor i månaden såklart, och jag hade ingen inkomst för mig själv. Fick tjata och tjata efter pengar. Ja, jag får mycket av mamma. Men det blir ju dyrare i slutändan för henne att ge mig typ 1000 kronor att shoppa vinterkläder och ytterligare 1000 kronor för sommarkläder plus allt godis och shampoo och sånt. Alla mina produkter. Och då blir det ju dyrare för henne istället för att ge mig mitt barnbidrag så jag kan hantera pengarna själv, och om jag väljer att slösa pengarna på kläder så är ju det mitt problem eller? Ja precis.

Jag har inga pengar. Inte ett öre. 
Sen sommaren hare varit så. Menmen. Life right?
Nej, men jag funderar allvarligt på att sälja min dator, pappa har en fungerande dator som jag lätt skulle kunna ta istället för denna. Visst, jag byter inte upp mig.. menmen. Jag vill ha pengar.
Har kollat på kläder på hm,

Totalt varuvärde: 2 721:50

Ja, så mycket. Lite sommar och vår kläder. 
Plus två par skor på nelly..
Det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHÄRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mycket chans att mamma går med på det, hahahhaha. Att jag ens försöker. DÄRFÖR vill jag ha barnbidraget. Att slippa tjata på mamma och när hon säger nej blir jag arg och ledsen och förbannad och skriker saker åt henne och stänger in mig på rummet och gråter. Jag mår inte bra pank, hhaha... PENGAR.
Skulle offra en hand för det. Eller fylla år varann vecka!
Nej nu är jag för less. Vill bara ha och ha kläder.
SÅ JÄVLA MYCKET SNYGGA KLÄDER.
Jag ska ha dom. Vad som ens krävs. MEN, innan jag har fått tag på pengar är allt borta. 
YEY, min tur. Åh, jag hatar livet ibland. 

Aja, ska inte klaga hära så ni får lida.
Vi hörs när jag är på bättre humör och när jag har fått mitt barnbidrag.
OH wait, that's never.
But, NSN RIGHT?
Never Say Never!

Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0