.

Plockar fram en bunt servetter och nässpray, en handduk och en bild på mamma för nu tar jag ett djupt andetag och klickar på den dära play knappen.
Ja det stämmer, jag tänker med all rädsla klicka i gång den bästa filmen som någonsin gjorts.
Jag trodde förut att det var en film som var så jävla likt mitt liv förutom att min mamma inte dör.
Nu är den skrämmande lik, det känns verkligen som det är mitt liv som går igenom den dära filmen.
Helt skrämmade äckligt likt.
Mamma dog den 5e april.
Den tolfte hade Liv namnsdag, Liv är ju som sagt namnet på mamman i filmen och den tolfte for vi på begravningsbyrån. Två veckor efter, var begravningen.
Här står jag, utan mamma. Skolavlutning om en vecka.
Där stod Jenna, utan mamma. Skolavslutning om en vecka.
Jenna for utomlands, jag for utomlands.
Jennas mamma älskade gott och blandat, min mamma älskade gott och blandat.
Jennas mamma dog, min mamma dog.

Helt rätt, jag klickar på play nu.


Kommentarer
Postat av: Nelly

Stakare! :( kolla gärna min blogg. Kramar!

2011-06-04 @ 16:16:34
URL: http://www.absolutnelly.bloggplatsen.se
Postat av: isa

Du är stark gumman! Din mamma är sääkerligen grymt stolt! Jag älskar dig !

2011-06-06 @ 22:09:45
Postat av: U

Du behöver säkert både komma sorgen nära genom bilder och minnen av fina mamma och kanske se en sorglig film och då få gråta utan att någon frågar mer...

Sedan få lite shopping och tonårsliv där tankarna är på det ytliga planet...glömma för en stund...



Sedan tror jag som du själv skriver att "vägen" däremellan kommer att ändras...

Minnena av mamma blir mer glädje där du minns vad hon skulle ha tänkt, sagt eller bara känna igen en händelse även när du shoppar och gör annat kul...utan att det vänder till sorg utan mer ett litet leende på läppen och en tanke till fina mamma...just då ÄR hon med dig...

Ha en bra skolavslutning...Vi åker till Harads och firar I. Du har en superfin blogg och en rolig humor. Tom jag som är en gammal tant kollar in ibland bara för att det är så kul...

2011-06-07 @ 15:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0