svar på några av frågorna - de flesta var anonyma så jag orkar inte skriva namn

Vad är det för dröm du har varje natt?
Vad hände den 5 april som du alltid pratar om?
- Kan ju börja med att svara på den andra frågan.
Ja den 5 april var den dagen då min mamma förlorade kampen mot bröst,levercancer och cancer i benen. 
Klockan 8.00 på tisdag morgonen den 5 april. 
Och till din första fråga, det är en dröm som jag har varenda natt ja. Och helst vill jag inte prata om den för jag försöker så gott som att glömma den. Men den kommer varenda natt, det är samma visa som spelas upp i min skalle. När vi är på sjukhuset och mamma dör. Om du vill veta mer vad jag drömmer om kan du läsa detta -> http://elinandeersson.blogg.se/2011/april/de-sista-dagarna.html#comment

Favoritskor i din garderob och favorit plagg?
- Hmm, det blir nog mina beiga matsomoto 3 wedges från Nelly.com och mina svarta kängor från Åhléns.
Favoriplagg är nog mammas klänning som är grymt fin till sommaren, blå och virkade detaljer!

Har du någon bror eller syster?
Isåfall, vad heter dom?

- Japp jag har en bror och en syster. Eller vi är halvsyskon. Min bror heter Andreas och min syster heter Jessica, Kullbrandt heter dom eftersom mamma var gift med deras pappa och ja då fick dom ju min bror och syster. Sen skaffade mamma barn med min pappa och fick mig då alltså! Så vi har samma mamma, hade samma mamma.
Så ja, två syskon. Jessica och Andreas Kullbrandt, puddingar båda två!
Hur mycket får du i månaden?
- Jag får 2500 kronor i månaden!

Du verkar shoppa hela tiden.. vars får du dina pengar ifrån?
- Ja, vissa tycker att jag gör det. Men det är inte så mycket jag shoppar.. egentligen.
Jag får ju som sagt 2500 kronor i månaden och det är mitt barnbidrag och barnpension, barnpension är någonting som jag får varje månad tills jag fyllt arton år. Om jag väljer att fortsätta plugga så får jag det under den tiden också. Det är något jag fick efter att mamma dog, typ som hennes lön ungefär, ett litet bidrag kan man kalla det! Vet inte riktigt hur jag ska förklara.. 

Hur kommer du på så bra texter i bannrarna?
- Med banner förmodar jag att du menar header, men jag tar texter från någonstans jag hört dom, eller sett eller från någon låt. Eller så låter jag bara fantasin ta kontroll över photoshop!
Hur mycket väger du?
- Alldelens för mycket!
Vad fotar du med?
- Jag fotar med min Nikon D5000 som jag fick i början av sommaren 2010. Innan den hade jag en Nikon D40. Jag är väldigt nöjd med min Nikon D5000. Anpassad bra till mig tycker jag, lätt att använda och underbar att fota med.

Har du haft katter? isf hur många?
- Japp, jag har haft katter. Mååååånga katter. 
Men det var under tiden vi bodde i ett hus i Trångfors, vi hade kring 17 katter. Inte samtidigt men vi födde upp katter ett tag. Sen när vi flyttade till denna lägenhet så köpte vi en till! Så 18 stycken katter har vi haft sammanlagt, mer ska det bli!!

Har du någon kusin?
- Ja det har jag! Två stycken.
Isak Bergqvist och Klara Eriksson!

Är du oskuld?
- Haha så jävla omogen fråga så jag spyr.
Tänker absolut inte svara på denna för någonting som sånt här, är privat!
Hur känner du Lollo och Jinet?
-Jag känner dom genom Bieber, har pratat med Jinet innan och sen mer och mer när vi båda älskade Bieber och då började jag prata med Jinets kompis Louise och nu är vi också kompisar! Och jag älskar dom båda två som mina systrar!
Gillar du den dära Kalle? Assåå är du kär i han?
- HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH, ojojojoj. Om ni inte har märkt är jag tsm med Viktor. Men iaf så nejnejnej, jag är inte kär i Kalle. Kalle är min bästavän och jag älskar honom på det sättet, vi har kommit nära varann nu i slutet av åttan och det är jag glad över. Hihi, min bästavän!

Hur mycket handlar du för i månaden?
- Jag handlar för, jag vet faktiskt inte.. men jag får ut 2500 kronor och det brukar oftast inte bli någonting kvar.. om jag har tur kanske en 100 lapp.. 

Vars ska du till hösten?
- New York!

Vilka bloggar läser du? Har du någon favorit? 
Varför bloggar du lite halvdåligt ibland? ;)
Visa massa bilder på dina kläder? (gjorde ett frågetecken för att det ska se ut som en fråga.. )
Vad ska du göra/vad gjorde du på midsommar?
- Ja du Moa! Here we gooo!
Jag läser huuur många bloggar som helst, kan verkligen inte välja ut någon favorit.. det är för svårt.
Hahahha, visste att en sådan fråga skulle komma. Jag bloggar lite halvdåligt ibland för jag tappar suget.. hihih.
Hahha sötis, det kan jag göra någon gång!
Jag ska till Bredåker till Åsa min faster med dig Moa!! :D Och vi kommer ha det grymt!

är du nöjd med dina betyg?
sommar eller vinter?
godis eller fika?
vet du vad du ska gå för linje, eller har du någon aning om vilken du vill gå? 
om du skulle åka till en öde ö, vad skulle du ta med dig?
har du många läsare på bloggen, enligt dig?
vilka bloggar läser du dagligen?
- Nej det är jag inte, har för höga krav på mig själv och jag orkar aldrig plugga så dom blir kassa. Men sedan har jag fått samma betyg som jag fick förra året för att jag varit borta så mycket pågrund av mamma och allt. 
Sommar till viss del, men vinter är skönt också. Något mitt i mellan kanske..?
GODIS!!
Jag funderar på att gå Journalistik.. eller estet med inriktning media! Men journalistik ville mamma att jag skulle gå. Hon ville att jag skulle satsa på att skriva så jag tänker nog kanske göra det!
Jag skulle ta med mig ett 100 pack med redbull, iphonen och ipaden. Datorn. kläder och en riktigt bra kompis som kan hålla mig på humör! och tvål! hiih
Ja jag tycker jag har rätt mycket läsare för att vara så dålig på att blogga och för att min blogg suger. Men 800 läsare tycker jag är mycket för att vara jag!
Svarat på en sån tidigare!

Har du några favorit låtar?
Vilken är din favorit film?
- Mina favoritlåtar hittar du här -> juniii
- Min favoritfilm är HELT KLART Never say never 3D!!

Vilka är din favorit låtar som typ emolåtar?
tänkte för du skrev förutt att det går lättare för dig att lyssna på sånt!
standing strong

Hur är det med du och Bieebs nu?
Du var ju så besatt förut!
- HAHA, jaa. Justin kommer alltid vara min lilla gullpojke. Jag älskar honom fortfarande. 
Och min största dröm är fortfarande att träffa honom, kommer aldrig sluta älska honom. Men jag kan säga att jag är inte besatt längre!

Hur klarar du av att orka leva efter vad som hänt?
Jag skulle bryta ihop totalt och inte orkat stå upp ens. Hur är det att gå in på sjukhuset igen? Och hur var det att se en död människa? Hade ni öppen kista på begravningen? Vars var begravningen?
och vars ligger din mamma?
jordbegravning eller bränning?
förlåt för mycket frågor men är nyfiken.. älskar din blogg Elin!
- Jag orkar inte. Men måste. 
Jag orkar för mammas skull. Jag bryter ihop, jag orkar inte gå upp ur sängen vissa dagar utan ligger och gråter bort dagarna. Jag kan inte ens försöka mig på hur det känns att gå in på sjukhuset igen. Benen skakar man vill skrika, gråta. En fruktansvärd ångest. Hatar lukten, luftens konsistens. ALLT påminner om dagarna, nätterna, månaderna på sjukhuset. Hatar hatar hatar hatar hatar. 
Ja att se en död människa var inte speciellt kul, men det var så overkligt, kändes som en dröm. Men det vart obehagligt efter några timmar i rummet. Kallt och mammas omläggningar började lukta. Och det var så kallt. Och mamma låg där. Helt gul. Död. Borta. Min mamma. HELT JÄVLA OVERKLIGT.
Nej vi hade inte öppen kista. 
Begravningen var i Ljusets kapell. 
Vars min mamma ligger är privat, men bredvid hennes mamma och min mormor.
Urnan ska ner i graven snart. 
..

vad var det bästa med din mamma?
vad är det du kommer sakna som mest?
- Det bästa med min mamma, var hela hon. Hennes doft framför allt!
Jag kommer sakna mamma som nynnade på Mia Marianne & Per Filip – Blott En dag hela tiden.
Hennes lukt. Hennes kramar. Hennes allt. Hennes skratt. Hennes damp. Hennes leende. Hennes ögon. Hennes händer. Hennes personlighet. Hennes allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du 800 läsare?! :-)

2011-06-24 @ 23:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0