mardrömmar blir sanna



Ska jag försöka mig på att förstå att du inte komma tillbaka? Att jag aldrig kommer få pussa på din mjuka varma kind, känna din mysiga lukt när man kramar dig? Att jag aldrig någonsin kommer få prata med dig.
Visa mina nyinköpta kläder för? Berätta om det där som besvärar mig?
Ska jag smälta att du aldrig kommer läsa min blogg och sedan skicka iväg ett sms till mig och berätta för mig hur fint jag skrev. Aldrig kommer det komma ett sms med din namn som avsändare.
Jag mår mig inte att radera till nummer, aldrig en chans i världen.

Det kommer inga tårar mer, jag orkar inte tänka. Jag tänker bara på att komma tillbaka till skolan och inte kan fokusera på någonting än dig. Att jag aldrig mer kommer få krama dig. Du förstååår inte hur mycket jag behöver dig just nu mamma, JAG BEHÖVER DIG.
Hur ska jag kunna leva hela livet utan min mamma?
Det får inte hända, det kan inte vara sant.
Mamma snälla, ring mig och säg att du är okej och att du kommer hem snart.

Snälla Gud, gör så att mamma är på strålning i Umeå och inte har passerat porten där uppe i ingenstans.
Snälla, jag ber dig.


Kommentarer
Postat av: julia engström

elin, jag blir tårögd, så sjukt fint skrivet! vet att du kanske knappt vet vem jag är, men jag finns om du vill prata!

2011-05-01 @ 12:15:54
URL: http://julleengstrom.blogg.se/
Postat av: moa

du är stark. jag förstår att det är det svåraste man kan gå igenom. Men jag vet att du klarar det. Och du kommer aldrig vara ensam. Finaste <3

2011-05-01 @ 12:44:36
URL: http://moabernhardsson.blogg.se/
Postat av: U

Mamma kan kanske inte svara men gör sig påmind på olika sätt genom att du bär henne med dig i ditt hjärta. Jag som mamma själv skulle känna det i mitt hjärta om jag följt din blogg. Din kärlek till din mamma och hennes kärlek till dig går inte att missa...Bär det med dig...

Fina mamma finns i luften du andas, tårarna du känner, klumpen i magen/bröstet, vinden som blåser i ditt hår, havets kluckande mot stranden, blommorna och gräser som får nytt sommarliv, fågelsången och träden som susar i vinden... det som är själva livet...där finns mamma kvar i ditt hjärta...

2011-05-01 @ 13:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0