ang. kommentaren om min pappas nya "tjej"

Fick en kommentar som frågade om det inte är svårt för mig när pappa har skaffat en ny och om det inte känns som att han har glömt bort mamma. Här har vi då svaret.

Ja, delvis är det svårt.
När vi ska göra vissa saker, som jag och pappa alltid gjorde med mamma.. det känns lite extra. Men annars har jag inga problem alls med att han har en ny. Bara det där jobbiga att han aldrig är hemma, så jag sitter ensammen. Vilket kanske inte alltid är så kul i min situation. Men jag försöker tänka positivt, även när det inte går. Och jag vet att pappa älskar mamma, och att han saknar henne lika mycket som jag gör. Jag känner inte att han glömmer bort henne. För det skulle pappa aldrig tillåta sig själv att göra. Men jag tycker om att se honom lycklig. Och Eva har verkligen sett till att han kan le igen, vilket jag är tacksam över.

Även om jag och pappa har mycket småbråk och tjafs och så vidare så är han fortfarande världens bästa pappa. Som enligt mig, fortfarande är gift med min mamma.


Detta är alltså, Eva och pappsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0